Ziek zijn met Sjögren

Medische vragen beantwoord door dr. J. van de Merwe

Ziek zijn met Sjögren

Berichtdoor Moro » 26 april 2016, 01:53

Ik vraag me af of ik, Sjögren patiënt, nu wel of niet meer risico heb om ziek te worden wanneer mensen om mij heen er redelijk mild mee weg komen. Soms lijk ik alles wel op te pikken.
Ook ben ik benieuwd of een 'onschuldige' verkoudheid snel uit de hand kan lopen.. ik heb meerdere keren keel-en holte-ontsteking gehad, longvliesontsteking en zo'n last van hoest bij verkoudheid dat mijn tussenribspieren ontstoken raakten. Hier heb ik wel 4 maanden last van gehad! |:(
Onlangs ben ik geprikt op SLE antistoffen en hoewel ik nog geen uitslag heb, vraag ik me ook af of het dan nog erger kan worden. Blijft gevoeligheid voor infecties hetzelfde als je twee auto-immuun aandoeningen hebt?

Momenteel heb ik abnormale uitslag aan mijn handen, hiervoor bij de dermatoloog geweest en maar een vervroegde afspraak bij het Sjögren team Groningen plannen. Nu dus ziek en met honing thee op de bank.. :O
Moro
Newbie
Newbie

Re: Ziek zijn met Sjögren

Berichtdoor Faith » 28 mei 2016, 15:39

Dat is een hele goede vraag en zou ik ook graag willen weten :)
www.sjogren.nl
www.facebook.nl/levenmetsjogren
www.facebook.com/groups/levenmetsjogren
www.twitter.com/levenmetsjogren
Faith
Administrator
Administrator

Re: Ziek zijn met Sjögren

Berichtdoor Mirandabritting » 30 mei 2016, 23:08

Hoi dames.
Wat ik weet is dat je idd eerder ziek word omdat je immuun systeem niet goed meer werkt.
Je bezinksel in je bloed mag maximaal 15 zijn bij goede gezondheid. Mijne is op dit moment laag voor mijn doen nl. 48. Net 3 longontstekingen gehad. Tijdens de longontsteking was mn bezinksel 116.
Mirandabritting
Newbie
Newbie

Keer terug naar Medische vragen aan Immunoloog